Thursday, July 31, 2014

Sometimes, Life Throws You A Bone

And for me, today was that day. I can't even begin to describe how ecstatic I am today for a number of reasons. Man - where the fuck do I even begin? So the obvious place to start is all the crap that is going on at work. I declined the offer from the new company. Fucking hell, Piggy! Are you mad? Well, my boss today matched the salary that I was offered. I actually feel valued at the company for the first time since I started there and midst all of the drama and redundancies going on - they actually WANT me to stay. So not only am I earning 15% more than I was before, I don't have to change companies and sacrifice my amazing portfolio. To say that I am happy about this would be the understatement of the century. Oh. My. God. 

The second reason that I am so happy is that today I did something VERY grown up - I bought a mattress. I basically live in mattress hell at the moment, I've been on a manky gross futon mattress for almost two years now and I bought a new one for myself. It cost a small fortune, but MOTHER FUCKERS, there is some adult shit goin' on up in her'! I know I'm not a gangster, but let me have this one, foo'!

The third and fourth thing go hand in hand. Weight. Yup, I weighed in at a lovely 63.7kg this morning. I mean like. WTF? Isn't that AMAZING? That's 2lbs/1kg overnight. Of course that means that I will probably gain tomorrow, because that's always how it is. But I'm well pleased. Today wasn't great foodwise - I had hummus and crackers (220, 164 and cucumber 20?), a tall ice coffee from Starbucks (150) and then the kicker - it was a tomato and rocket salad, with the tiniest shaving of pecorino on it and then courguette fritters - I have no idea how many calories. and a nectarine - if I had to guess, I'd guess that I'm somewhere around 1000 for the day. I'm really hoping that I at least maintain for tomorrow. OH and then number 4 - I bought an age 11 - 12 dress today for a party on Saturday AND IT FITS! OMG. Amazing right? Who says kids clothes are only for kids? 

I have also decided to start dry brushing. I think it's the right thing to do to tackle this nasty cellulite that I have on my butt and thighs. It's not bad mind you, but Miranda Kerr dry brushes and she is HOT, so I shall too! 

Love & Happiness
Xo Xo

3 comments:

Kay said...

You had an AMAZING day! I am seriously so jealous, my day was shit! Reading your post made me happy :)
And what is "dry brushing"? I'm curious! This cellulite needs to go, byeeee!

Anyways love reading your posts as always,
& kids clothes are GREAT, i'm so fuckin small (like height wise) that i've always worn kids clothes lol. it's great! & so so much cheaper!
<3

hiding_in_public said...

I felt amazing when I actually bought a mattress. When I lived with my parents, eventually they bought one. But one time when I had some money, I picked out my own. I went and poked at it and others. I picked one and arranged shipment. I had them take the old one. It definitely feels grown up. Same way I felt when I bought a table/chairs for my kitchen.

Nina Hunter Grey said...

I am sleeping on a futon right now so I completely feel your pain. I need an iPad and a new computer for work so unfortunately I am going to have to deal with this thing a while longer. It's ok, though, I've had actually mattresses that were worse.

Congrats on your awesome week, I hope I can follow your lead!